خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها

راهنمای رنگ کردن موهای سفید و موهای بدون سفیدی

راهنمای رنگ کردن موهای سفید و موهای بدون سفیدی

سفید شدن موهای سر به مرور زمان و بالا رفتن سن امری طبیعی است که ممکن است همه افراد در سن های مختلف با آن مواجه شوند؛ ولی از آنجا که سفیدی مو عموماً نشان دهنده افزایش سن است، پس اکثر افراد دوست دارند این نشانه ها را با روش های مختلف پوشش دهند. امروزه رنگ کردن یا دکلره کردن موهای سفید شده به هر دلیلی (وراثت، افزایش سن، از بین رفتن رنگدانه های ریشه مو و ...) یکی از ساده ترین راه ها برای خلاصی از سفیدی مو است. با پیشرفت زندگی مدرنیته و افزایش قیمت های فعالیت های آرایشی و آرایشگاهی، بانوان ترجیح می دهند موهای خود را در منزل رنگ کرده و سفیدی موهای خود را کاهش دهند. در این مقاله از وب سایت شیکان لند درباره راهنمای رنگ کردن موهای سفید و موهای بدون سفیدی بحث میکنیم. 

دلایل مختلف پیدایش سفیدی مو

دلایل-مختلف-پیدایش-سفیدی-مو

  • اختلالات هورمونی: یکی از مهم ترین دلایل سفیدی مو در خانم ها، اختلالات هورمونی است که باید از طریق آزمایش و مراجعه به پزشک این مشکل را پیگیری کرد.
  • دلایل ژنتیکی: دلایل ژنتیکی و وراثتی یکی از دلایل رایج و عادی برای سفیدی مو می باشد.
  • استرس: زندگی مدرن و شهری با تمام استرس ها و تنش های مختلف، یکی از عوامل بارز سفیدی مو می باشد.
  • سبک رژیم غذایی: رژیم های غذایی نامناسب، استفاده نکردن از تمام ویتامین های موجود در سبزیجات و ویتامین های موجود در انواع غذاهای مختلف و همچنین استفاده زیاد از غذاهای روغنی و ناسالم، باعث سفید شدن موهای سر می شود.
  • استفاده از دارو های شیمیایی و خاص: استفاده از داروهای هورمونی، داروهای اعصاب یا تیروئید تأثیر زیادی بر روی سفیدی موهای سر خواهند گذاشت.
  • ترس یا شوک های ناگهانی: وجود این دو عامل، از عوامل مؤثر بر سفیدی زود هنگام موها می باشد.
  • و...

از بین بردن سفیدی مو با استفاده از رنگ مو

از-بین-بردن-سفیدی-مو-با-استفاده-از-رنگ-مو

وقتی به مرور زمان موها سفید می شوند، با کمترین رشد ریشه ها، زیبایی و درخشندگی مو از بین می رود. پس اگر رشد موهایتان زیاد است و زود به زود ریشه سفید آن ها مشخص می شود، باید سعی کنید اول  فقط ریشه موها را رنگ کنید؛ بعد از 10 الی 15 دقیقه تا نوک موها را رنگ کنید و پس از گذشت زمان مناسب، موهای خود را آبکشی کنید. توجه داشته باشید که رنگ به مدت زمان بیشتری روی مویتان باقی نماند؛ چرا که ممکن است به مو آسیب وارد کند.

اگر جزء افرادی هستید که بیشتر موهای سرتان سفید است، در مرحله اول، از جلوی سر شروع به رنگ کردن کنید؛ سپس به بخش های دیگر سر بروید.

اگر موهای روی شقیقه ها سفید بودند، اول از رنگ کردن شقیقه ها شروع کنید  و سپس به پشت سر رفته و رنگ کردن آن را آغاز کنید. نکته مورد توجه این است که، هر قسمت سر که سفید تر بود، رنگ کردن را از آنجا آغاز کنید.

انواع تکنیک های از بین بردن سفیدی مو

انواع-تکنیک-های-از-بین-بردن-سفیدی-مو

روش های مختلفی برای خلاصی از سفیدی مو وجود دارد که در این مقاله به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

تکنیک رنگدانه مصنوعی یا القایی (پیگمنت تراپی) برای از بین بردن سفیدی مو

یکی از روش های از بین بردن سفیدی مو، پیگمنت تراپی مو است. در این روش برای مثال اگر شماره رنگ موی شما، شماره 6 دودی بود، شما باید رنگ شماره 6 فوق طبیعی را با آب مقطر ترکیب کنید و 10 الی 20 دقیقه صبر کنید؛ پس از آن، مو را نشویید و فقط رنگ را از روی مو پاک کنید. سپس رنگ 6 دودی را با اکسیدان 6 درصد به موهای خود بمالید؛ به این روش رنگدانه مصنوعی یا القایی می گویند. تنها نکته مورد توجه در این روش این است که 2 شماره روشن تر از رنگ های فوق طبیعی استفاده کنید؛ سپس همان رنگ اولیه روشن را با اکسیدان ضعیف روی مو بمالید.

تکنیک مردانساژ برای از بین بردن سفیدی مو

روش مردانساژ یکی از روش های معروف و کارآمد برای رنگ کردن ریشه های سفید مو است. کارکرد این روش به این صورت است که، کوتیکول ها یا پولک های مو باز می شوند و سپس موهای سر آمادگی بیشتری برای رنگ کردن را به دست خواهند آورد.

اگر مقدار کمی از موهای سرتان سفید شده است، برای مثال: روی شقیقه سر یا لا به لای مو های سر؛ این روش برای رنگ کردن موهای شما مناسب خواهد بود.

روش مردانساژ به این صورت است که مقداری از اکسیدان 2 یا 3 فقط روی قسمت سفید موهای خود بمالید، بعد از 10 الی 15 دقیقه مواد را با حوله تمیز یا دستمال تمیز یا پنبه پاک کنید؛ بعد از اتمام این مرحله، موهای شما آمادگی رنگ آمیزی را دارد. در ادامه شما باید رنگ دلخواه خود را با اکسیدان  1% یا 6% مخلوط کنید و سپس موهای خود را رنگ کنید.

تنها نکته ای که در مرحله اول باید به آن توجه فرمایید این است که، به هیچ وجه مواد را با آب نشویید.

استفاده از شامپوهای شیمیایی برای از بین بردن سفیدی مو

اگر بیشتر از 20 درصد موهایتان سفید است و خواسته شما این است به پایه بالاتر از 7 برسانید؛ باید از این روش استفاده کنید. در این روش، رنگ از ریشه تا ساقه مو زده می شود و یک دکلره نسبتاً قوی است و مدت زمانی که مواد روی موی سرتان می ماند، نباید بیشتر از 10 دقیقه باشد. این روش به این صورت است که یک پیمانه شامپو برای مثال شامپو بچه، یک پیمانه اکسیدان 6 درصد، یک پیمانه پودر دکلره را با هم ترکیب می کنید و بر روی کل مو ها مانند شامپو می زنیم و بعد از حدود 10 دقیقه شروع می کنیم به ماساژ دادن موها؛ سپس سر را آبکشی کرده و بعد موها را خشک می کنیم. بعد از این مرحله، رنگ دلخواهمان را می گذاریم.

روش پورسانتاژ برای از بین بردن سفیدی مو

روش-پورسانتاژ-برای-از-بین-بردن-سفیدی-مو

یکی از روش ها برای از بین بردن ریشه های سفید مو، روش پورسانتاژ است. در استفاده از این روش باید به نکاتی توجه کرد که شامل میزان سفیدی مو، رنگ دلخواه انتخابی و جنسیت افراد می باشد.

در روش پورسانتاژ با توجه به میزان سفیدی مو باید از رنگ های موی فانتزی استفاده کرد.

رنگ های فانتزی جزء رنگ های خاص هستند که شامل رنگ هایی مانند قرمز، شرابی، آبی و صورتی هستند. پس این رنگ ها بیشتر برای خانم ها مناسب تر است و آقایان کمتر از این رنگ ها استفاده می کنند. در این روش استفاده از واریاسیون به روند کار کمک ویژه ای می کند.

اضافه کردن قطره آنتی دمیج برای سریع تر رنگ گرفتن موی سفید

از آنجا که موهای سفید، اکثراً زبر و ضخیم هستند؛ استفاده از این قطره رنگ کردن مو را سهولت می بخشد.

تکنیک پیگمنت تراپی برای رنگ کردن موهای سفید

برای استفاده از این روش برای پوشاندن موهای سفید، در مرحله اول رنگ دلخواهتان را باید از سری رنگ های نچرال انتخاب کنید؛ برای مثال، اگر رنگ دلخواه شما از سری رنگ دودی شماره 7  باشد اول باید رنگ شماره  7/0 را روی مو بمالید و 15 الی 20 دقیقه صبر کنید؛ سپس رنگ مورد نظر خود را روی مو مالیده و پس از آن، 30 الی 35 دقیقه صبر کنید؛ سپس موی خود را بشویید. به این نکته توجه کنید که لازم نیست در مرحله اول موهای خود را آبکشی کنید، پس رنگ دوم را روی همان رنگ اول می گذاریم.

روش های مختلف رنگ گرفتن موهای سفید

روش-های-مختلف-رنگ-گرفتن-موهای-سفید

  • در بعضی مواقع که تصمیم به رنگ کردن موهای سر خود می گیرید، امکان دارد که قسمتی از موهای سر به طور کامل رنگ نگیرند. برای جلوگیری از این مشکل، اول مطمئن شوید که از رنگ های دائم استفاده می کنید. دقت کنید که از رنگ های نیمه دائم یا موقت استفاده نکنید. برای اینکه رنگ های دائم موادی مانند پروکساید و آمونیاک دارند، پس به راحتی می توانند در ساقه موها نفوذ کرده و در آن باقی بمانند.
  • دقت فرمایید برای رنگ کردن قسمت های سفید مو، از رنگ هایی که نسبت به رنگ های طلایی و دودی غلیظ تر و تیره تر هستند استفاده کنید؛ به دلیل آن که این رنگ ها، بهتر سفیدی موی شما را می پوشانند.
  • مقدار زمانی که رنگ باید روی سر شما بماند بسته به آن زمانی هست که روی بسته بندی رنگ نوشته شده است؛ چند دقیقه زودتر یا چند دقیقه دیرتر ماندن رنگ روی موی سر، باعث تغییر رنگ دلخواه شما می شود.
  • برای رنگ کردن موهای سر خود، اصولاً بهتر است از ظروف یا کاسه های شیشه ای استفاده کنید. پس از آن، از برس های رنگ که موهای زبر و ضخیم دارند استفاده کنید و رنگ را به موهایتان بمالید. پس سعی کنید از درست کردن رنگ در ظروف یا کاسه پلاستیکی که در خود بسته بندی رنگ ها نیز وجود دارد، پرهیز کنید. هرچه موهای برس رنگ شما زبرتر باشد، بهتر می تواند رنگ را به درون موی سرتان وارد کند.
  • نرم کردن موها با براشینگ  برای سرعت بخشیدن به رنگ گرفتن موهای سر

برای تسریع بخشیدن به عمل رنگ کردن قسمت های سفید مو، از براشینگ کردن یا نرم کردن مو استفاده می کنیم. اگر مو زبر و ضخیم باشد، از بین بردن سفیدی مو سخت تر است. ضخامت زیاد مو تا حدودی از ورود رنگ و البته اکسیدان به مو جلوگیری می کند.

نکاتی که در انتخاب رنگ مو باید رعایت کنید

نکاتی-که-در-انتخاب-رنگ-مو-باید-رعایت-کنید

  • جنس موهای بعضی از افراد ضخیم است و همین موضوع موجب می شود تا بعضی از موهای سفید در برابر رنگ پذیری بسیار مقاوم باشند. پس برای رنگ گرفتن این جنس از موهای سفید، باید از سری رنگ های سوپر قوی یا سوپر نچرال استفاده نمایید.
  • زمان هایی که تصمیم خرید رنگ های جدید دارید و می خواهید با توجه به رنگ های کاتالوگ رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید، متوجه می شوید که رنگ های دلخواه شما بعد از ممیز یک یا دو صفر دارند؛  مثل 3/0، 3/00، 4/00، 5/0 و....

رنگ هایی که یک صفر دارند از خانواده رنگ های نچرال و رنگ هایی که دو صفر دارند از خانواده رنگ های سوپر نچرال هستند ولی هر دو خانواده از این رنگ ها، رنگ های مناسب و کار آمدی برای از بین بردن سفیدی مو هستند.

  • همانطور که اشاره شد؛ برای رنگ کردن موهای سفید، رنگ دلخواه مورد انتخاب شما بسیار مهم است و می تواند بر چهره شما تأثیرات مختلفی داشته باشد. پس به این دلیل شما می توانید از رنگ های گرم استفاده بیشتری کنید. رنگ های گرم مانند: نسکافه ای، طلایی، شکلاتی، کاراملی و عسلی

رنگ های گرم گزینه مناسب تری برای رنگ موهای سفید می باشند؛ به این دلیل که رنگ سفید مو به خودی خود، سایه روشن سرد به موها اضافه می کند؛ پس وقتی شما رنگ های سرد مثل خاکستری یا دودی و نقره ای استفاده کنید، ممکن است باعث شود رنگ موهای شما سرد و بی روح نمایش داده شود. همچنین ممکن است چهره را کسل تر و مسن تر نشان بدهد. پس توصیه می شود از سری رنگ های خانواده سرد برای پوشش سفیدی موهای خود استفاده نکنید.

  • برای بانوانی که به رنگ های تیره تر علاقه بیشتری دارند و برای پوشش موهای سفید از رنگ های مشکی شماره های 1 یا 2 استفاده می کنند؛ ممکن است این رنگ ها برای پوشش رنگ سفید مو مناسب باشد اما باید توجه کرد که در زمان هایلایت یا لایت کردن، باعث ایجاد محدودیت زیادی برای شما می شود. اگر به رنگ های تیره علاقه بیشتری دارید؛ بهترین گزینه برای پوشش سفیدی موی شما، رنگ های 3/0 یا 4/00 می باشند که دارای قابلیت بیشتری در پوشش سفیدی مو هستند و همچنین در زمان لایت یا هایلایت کردن موهایتان، مشکل یا محدودیتی برای شما یا آرایشگرتان ایجاد نمی کند.
  • از دکلره کردن مو به صورت مکرر خودداری کنید

یکی از روش های قدیمی پوشش موهای سفید برای اینکه هم موی سر رنگ داشته باشد و هم اینکه روشن باشد؛ استفاده از دکلره به صورت مکرر بوده ولی امروزه با روش های جدید و متنوع که در بالا به آن ها اشاره شد (تکنیک مردانساژ، تکنیک دانه های مصنوعی، شامپو های شیمیایی، پیگمنت تراپی، افزودن قطره آنتی دمیج) این مشکل قابل حل شده است. می توانید برای رنگ روشن خود، از رنگ سوپرنچرال 7/00 استفاده کنید. این رنگ هم می تواند سفیدی مو را پوشش بدهد و هم یک تن رنگی گرم و روشن دارد و پس از استحمام و شستشوی مو، این روشنی مو، رنگ پریده یا بی روح به نظر نمی رسد.

از اینکه نظرات شما را درباره مقاله های وب سایت شیکان لند بدانیم مفتخریم.


نظرات کاربران

مجله های مشابه راهنمای رنگ کردن موهای سفید و موهای بدون سفیدی

راهنمای خرید برندهای لوازم آرایشی خارجی و ایرانی

چه خانم ها و چه آقایان تمایلی زیادی برای زیباتر شدن دارند ولی در این میان خانم ها بیشتر به زیبایی خود اهمیت داده و دوست دارند هنگامی که در انظار عموم ظاهر می شوند چهره ای زیبا و دلربا داشته باشند، از ...

تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را بدانیم

خانم های خوش سلیقه و باهوش می دانند که هیچ آرایشی بدون داشتن یک‌ پوست صاف و بدون نقص کامل نمی شود، برخی از محصولات آرایشی پوستی مانند: کرم پودر، کانسیلر و پرایمر را می توان به عنوان یکی از تأثیر ...

رنگ‌ کردن مو با پوست گردو و فواید آن

آیا تا به حال در مورد رنگ‌ کردن موها با پوست گردو چیزی شنیده‌اید؟ شاید برای شما جالب باشد که بگوییم می توانید با استفاده از پوست گردو موهای خود را رنگ‌ کنید. برخی افراد دوست ندارند که ا ...

آرایش و پیرایش چیست؟ تاریخچه آرایش و پیرایش

در معنی لغوی، آرایش همانطور که از نامش پیداست به معنای زیباتر شدن کسی و یا شیء ای گفته می شود. برای اجرای فرآیند آرایش به لوازمی مخصوص نیاز داریم. در سال های دور استفاده از لوازمی مانند سرخاب و سفیدآب ...

رنگ مو چیست؟ و انواع رنگ مو

 رنگ مو در واقع نوعی ماده شیمیایی است که از آن برای تغییر رنگ موهای خود می توانید استفاده کنید. نخستین بار اولین محصول مناسب برای رنگ کردن مو در سال 1909 و توسط شیمیدانی فرانسوی تولید شد که از تر ...