خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها

آموزش و راهنمای رنگ کردن مو در خانه

آموزش و راهنمای رنگ کردن مو در خانه

اگر به فکر رنگ کردن موهای خود هستید باید بدانید که تنها انتخاب رنگ کافی نیست و انتخاب رنگ فقط براساس سلیقه نمی باشد. امروزه دنیای رنگ ها آنقدر دارای تنوع شده است که زمانی می توانید به رنگ دلخواه خود دست یابید که تمامی نکات را به طور دقیق رعایت کرده باشید. در این مقاله به بررسی تمامی نکات لازم در مورد چگونگی انتخاب رنگ مو و چگونگی پیاده سازی آن بر روی مو می پردازیم.

شناسایی رنگ موی خوب و استاندارد و انتخاب بهترین رنگ مو

شناسایی-رنگ-موی-خوب-و-استاندارد-و-انتخاب-بهترین-رنگ-مو

برای اینکه بهترین انتخاب در رنگ مو را داشته باشید باید در وهله اول محصولاتی را خریداری کنید که دارای آرم استاندارد وزارت بهداشت است؛ چرا که رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است و دقت نکردن به این موضوع می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به پوست و موی شما وارد کند. رنگ هایی که به صورت بسته بندی شده و یا کیلویی در مغازه ها به فروش می رسند، اصلاً قابل اعتماد نیستند. تا حد امکان از مصرف آن ها خودداری کنید.

برخی افراد ممکن است به رنگ مو حساسیت داشته باشند. در این صورت باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کرده تا آسیب های جدی ایجاد نشود. بهتر است قبل اینکه موی خود را به طور کامل رنگ کنید، در ابتدا آزمایشی کوچک بر روی قسمتی از موی خود انجام دهید تا مطمئن شوید پوست و موی شما با رنگ سازگاری دارد. می توانید از بروشور هایی که در جعبه های رنگ مو وجود دارد برای اطمینان از این مسئله کمک بگیرید.

شما می توانید برای دیدن آگهی های خدمات آرایشی از سایت شیکان لند دیدن فرمائید. 

مراحل رنگ کردن مو

مراحل-رنگ-کردن-مو

رنگ ها را باید در ظرف مخصوص، مخلوط کنید

آموزش و راهنمای رنگ کردن مو در خانه و مراحل رنگ کردن مو را شروع می کنیم. پس از اینکه دستکش را پوشیدید، مقداری از رنگ مورد نیاز خود را در ظرف مخصوص ریخته و پس از آن مقدار لازم اکسیدان را به آن اضافه کنید و با قلمویی آن را هم زده تا مخلوط کاملاً به صورت یکنواخت در آید. درصد استفاده از اکسیدان معمولاً 1+1 است. قبل از اضافه کردن آن، حتما دستورات روی جعبه اکسیدان را مطالعه کنید. حتما از پیش بند و لباسی مخصوص استفاده کنید تا رنگ بر روی لباس شما نریزد.

رنگی شدن پوست صورت در نزدیکی موها، یکی از عواملی هست که همیشه خانم ها را نگران کرده است؛ چرا که ظاهر بسیار بدی را به همراه خواهد داشت. پس حتماً قبل از شروع کار، قسمت هایی از صورت خود را که به محل رویش مو نزدیک است، مانند پیشانی، پشت گردن و ... با کرمی مانند وازلین یا امثال آن، چرب کنید.

رنگ را باید از کجای سر شروع کرد؟

رنگ-را-باید-از-کجای-سر-شروع-کرد؟

این موضوع درباره کلیه رنگ ها چه تیره و چه روشن صدق می کند و باید رنگ کردن را از پشت سر شروع کرده تا به تدریج به قسمت جلویی سر برسید.

در مورد رنگ های تیره تر، زمانی که می خواهید موی سفید را بپوشانید، بهتر است رنگ گذاشتن را از جلوی سر و یا جاهایی که موهای سفید بیشتر هستند، شروع کنید.

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که برای اولین بار می خواهید موی خود را رنگ کنید باید دقت بیشتری بر روی نکات داشته باشید. باید با دقت رنگ را بر روی تمامی تارهای مو پخش کنید. بهتر است اول ساقه های مو را رنگ گذاشته یعنی 2/5 سانتی متر از ریشه مو فاصله باشد؛ سپس زمان 10 دقیقه را سپری کنید و به ریشه مو کاری نداشته باشید. بعد از آن رنگ را روی ریشه مو قرار داده و 30 تا 40 دقیقه بعد اقدام به شستشو کنید.

مرحله آخر رنگ کردن مو

بعد از اتمام زمان 40 دقیقه ای، با مقداری آب کاملاً موی خود را شستشو دهید و پس از آن، از نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

روش هایی برای رنگ کردن ریشه مو

از آنجا که رشد موها از ناحیه ریشه است، پس زمانی که مدتی از رنگ آمیزی نوبت قبل شما می گذرد؛ با رشد مجدد مو، موهای مشکی و یا سفید دوباره نمایان می شوند. شاید شما بخواهید تنها ریشه مو را دوباره رنگ کنید نه کل مو؛ چرا که نه تنها کل مو به رنگ جدیدی نیاز ندارد بلکه در هزینه های شما بسیار صرفه جویی خواهد شد. اگر رنگ آمیزی مو را از ریشه ها شروع کنید باید به ضخامت موی خود نیز توجه داشته باشید. زمان 30 دقیقه برای افرادی با تار موهای نازک و زمان 40 دقیقه ای برای افراد دارای موهای ضخیم مناسب است. پس حتماً به این نکته توجه داشته باشید. پس از گذشت زمان تعیین شده، بهتر است تمام موی خود را یکدست رنگ کنید. در ابتدا، انتها و قسمت های میانی مو را با آب فشان مرطوب کنید و سپس با شانه ای، رنگ را از روی ریشه به قسمت های انتهایی موی خود منتقل کنید و 10 دقیقه دیگر صبر کنید.

چگونگی رنگ کردن موهای سفید

چگونگی-رنگ-کردن-موهای-سفید

بسیاری از افراد حتی اگر قصد نداشته باشند تا تمام موهای خود را رنگ آمیزی کنند اما حضور موی سفید برای آن ها ظاهری نه چندان جذاب به وجود می آورد. به همین دلیل بسیاری از افراد فقط برای پنهان کردن موی سفید خود، رنگ مو خریداری می کنند. در بعضی از نقاط سر مانند روی شقیقه ها، در برابر رنگ مو مقاومت زیادی دارند و یا به راحتی رنگ مو را از دست می دهند. برای رنگ کردن قسمت هایی از مو که بسیار سفید شده اند، در ابتدا، اکسیدان با Vol 20 یا 30 را روی نواحی سفید شده قرار دهید و مهلتی 5 تا 7 دقیقه به آن بدهید؛ سپس موی خود را آبکشی کنید. برای تمامی نقاط سر که دارای موی سفید هستند می توانید این عمل را انجام دهید و پس از شستشو، موی خود را خشک کنید. در مرحله بعدی، یک درجه تیره تر رنگ مورد نظر خود را روی موی خود اعمال کنید، علت استفاده از 1 درجه تیره تر این است که چون رنگدانه ای در مو وجود ندارد موجب می شود تا رنگ کمی روشن تر به نظر برسد. باید بدانید که موی سفید قدرت جذب بیشتری دارد، پس باید این زمان را به 45 دقیقه افزایش دهید.

رعایت چندین نکته پیش از انجام رنگ مو

  • تست حساسیت پوست و مو نسبت به رنگ
  • موی خود را چند روز قبل از رنگ کردن، با عصاره میوه ها ماساژ دهید این کار باعث بازسازی ریشه های آسیب دیده مو می شود و طراوت و شادابی را به موی شما هدیه می دهد. همچنین استفاده از شامپویی تقویت کننده می تواند ماندگاری رنگ موی شما را افزایش دهد.
  • برای اینکه بتوانید رنگ مو را بیشتر روی موی خود تثبیت کنید، یک روز قبل از رنگ کردن مو را مرطوب کرده و با تخم مرغ موی خود را ماساژ دهید و سپس موی خود را بشویید.
  • شستشوی صحیح مو قبل از رنگ کردن و استفاده از روغن های طبیعی موجب می شود تا رنگ به راحتی در ساقه مو نفوذ کرده و فرایند رنگ کردن با سرعت بیشتری انجام گیرد.

چند نکته مهم پس از رنگ کردن مو

چند-نکته-مهم-پس-از-رنگ-کردن-مو

  • رنگ را بیش از زمان گفته شده روی سر نگه ندارید چون باعث آسیب به ساقه مو می شود.
  • برای اینکه رنگ موی شما دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد باید نکاتی را رعایت کنید، تا 48 ساعت پس از رنگ کردن مو، اصلاً از شامپو برای شستشو استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است شامپو، رنگ موی شما را از بین ببرد و زمان کافی برای نفوذ در ساقه مو را نداشته باشد.

برای انتخاب رنگ دلخواه خود باید به چه عواملی توجه داشته باشید؟

نتیجه ای که پس از رنگ کردن موی خود می گیرید به مقدار زیادی به رنگ طبیعی مویتان قبل از انجام فرایند بستگی دارد. به طور مثال اگر رنگی را بر روی موی تیره بگذارید نتیجه آن همیشه 1 درجه تیره تر است نسبت به زمانی که همان رنگ را بر روی موی روشن می گذارید. اگر مطمئن نیستید که نتیجه کار چه خواهد شد؛ پیشنهاد می شود همیشه یک درجه رنگ روشن تر را انتخاب کنید. حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر پس از رنگ کردن، از رنگ موی خود رضایت چندانی ندارید، همان رنگ را فقط می توان یک درجه تیره تر کرد و برای روشن سازی دوباره مو راهی وجود ندارد؛ مگر آنکه دوباره رنگی روشن را خریداری کرده و دوباره روی موی خود اعمال کنید که این کار اصلاً توصیه نمی شود؛ چرا که رنگ قبلی برای نفوذ و تثبیت کامل در مو به زمان نیاز دارد و شما نمی توانید در آن واحد توقع داشته باشید که بتوانید به راحتی رنگ موی خود را تغییر دهید. این کار حتی باعث آسیب رساندن به مو نیز خواهد شد. پس بهتر است حداقل چند روزی را تحمل کنید تا دوباره بتوانید رنگ دلخواه خود را بر روی مو اعمال کنید.

اگر پوست شما رنگی شد، چه اقدامی را باید انجام دهید؟

همانطور که گفته شد قبل از شروع رنگ آمیزی حتماً از دستکش، پیش بند و کرم های چرب برای جلوگیری از رنگی شدن ناخن ها، دست ها، لباس و پوست صورت خود استفاده کنید؛ چرا که رنگی شدن پوست صورت و یا ناخن ها ظاهر بسیار بدی را به همراه دارند. اما جای نگرانی نیست؛ اگر بر حسب اتفاق دست و ناخن هایتان رنگی شد، می توانید از ماده دکلره ضعیف استفاده کنید و آن را کاملا پاک کنید. برای پاک کردن رنگ از روی پوست خود می توانید از فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، از محلول های مخصوص حل کننده رنگ مو استفاده کنید ولی اگر هم دسترسی به این محلول ها را نداشتید، از خاکستر سیگار و یا وازلین استفاده کنید آن ها هم همان عملکرد را به شما ارائه می دهند. در کل برای پیشگیری از این گونه دردسر ها، قبل از رنگ کردن مو، با وازلین مکان هایی را که احتمال می دهید رنگی شوند را چرب کنید.

اگر به دنبال تغییر در ظاهر خود هستید اما به دلایلی مانند تنبلی کردن در اجرای فرایند رنگ کردن مو و یا حفظ سلامت موی خود نمی خواهید به دنبال مواد شیمیایی مانند دکلره و رنگ مو بروید؛ می توانید از های لایت مو استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه ظاهر بسیار جذابی به شما می بخشد فرایند پیچیده ای ندارد و اجرای آن بسیار ساده است. های لایت را می توانید در سراسر مو پخش کنید و ظاهر ریشه های سفید و سیاه مو را می توانید به خوبی بپوشانید. این کار برای کسانی که زود به زود موهایشان را رنگ می کنند بسیار مناسب و ایده آل است. البته فراموش نکنید که های لایت ها را باید روی رنگ طبیعی موی خود اجرا کنید تا ظاهری زیبا داشته باشد.

برای استفاده از رنگ مو حتماً باید ماده ای به نام اکسیدان در کنار آن مورد استفاده قرار گیرد تا هم به رنگ مو غلظت مناسبی بخشد و هم وجود آن برای اجرای اصولی رنگ مو ضروری است. اکسیدان ها ماده ای تسریع کننده ایجاد فعالیت شیمیایی در رنگ مو هستند. که نوع و شماره آن باید با توجه به نتیجه مورد انتظار شما انتخاب شود. البته هر سازنده رنگی، تنها با یکسری از اکسیدان ها سازگاری دارند که اگر 2 محصول نامربوط به هم را ترکیب کنید، موجب خراب شدن رنگ موی شما خواهد شد.

معرفی انواع اکسیدان ها

  • اکسیدان 3 درصد: این اکسیدان رنگ موی طبیعی را به صورت کم و جزئی باز می کند.
  • اکسیدان 6 درصد: این اکسیدان قدرت بالایی در باز کردن و روشن کردن موهای مشکی ارائه می دهند.
  • اکسیدان 9 درصد: با استفاده از این اکسیدان، قدرت روشن کنندگی را بالا برده و میزان رنگ کمتری استفاده کنید.

اکسیدان ها با درجه بالا، مقدار بیشتری از سولفور موی شما را پاک می کند، پس بهتر است حتماً از اکسیدان های کمتر از درجه 30 استفاده کنید تا از آسیب به موی خود جلوگیری کرده باشید.

راز ماندگاری بیشتر رنگ مو

راز-ماندگاری-بیشتر-رنگ-مو

کسانی که موی خود را رنگ می کنند همیشه دوست دارند تا به مدت زمان بیشتری این رنگ برای آن ها ماندگاری داشته باشد. با رعایت نکات ساده ای می توان این کار را انجام داد.

  • سعی کنید از تماس با نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • تماس با آبی که کلر دارد را به حداقل برسانید؛ مانند آب های استخر
  • از شامپو ها و نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید؛ چرا که این شامپو ها مواد شیمیایی دارند که سازگار با رنگ مو است و از پاک شدن بیش از حد مولکول های رنگدانه، جلوگیری می کنند.

رعایت این نکات طول عمر بیشتری برای رنگ موی شما به وجود می آورد.

منتظر نظرات ارزشمند شما درباره مقاله آموزش رنگ کردن مو در خانه از سایت شیکان لند هستیم.


نظرات کاربران

مجله های مشابه آموزش و راهنمای رنگ کردن مو در خانه

راهنمای خرید برندهای لوازم آرایشی خارجی و ایرانی

چه خانم ها و چه آقایان تمایلی زیادی برای زیباتر شدن دارند ولی در این میان خانم ها بیشتر به زیبایی خود اهمیت داده و دوست دارند هنگامی که در انظار عموم ظاهر می شوند چهره ای زیبا و دلربا داشته باشند، از ...

تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را بدانیم

خانم های خوش سلیقه و باهوش می دانند که هیچ آرایشی بدون داشتن یک‌ پوست صاف و بدون نقص کامل نمی شود، برخی از محصولات آرایشی پوستی مانند: کرم پودر، کانسیلر و پرایمر را می توان به عنوان یکی از تأثیر ...

رنگ‌ کردن مو با پوست گردو و فواید آن

آیا تا به حال در مورد رنگ‌ کردن موها با پوست گردو چیزی شنیده‌اید؟ شاید برای شما جالب باشد که بگوییم می توانید با استفاده از پوست گردو موهای خود را رنگ‌ کنید. برخی افراد دوست ندارند که ا ...

آرایش و پیرایش چیست؟ تاریخچه آرایش و پیرایش

در معنی لغوی، آرایش همانطور که از نامش پیداست به معنای زیباتر شدن کسی و یا شیء ای گفته می شود. برای اجرای فرآیند آرایش به لوازمی مخصوص نیاز داریم. در سال های دور استفاده از لوازمی مانند سرخاب و سفیدآب ...

رنگ مو چیست؟ و انواع رنگ مو

 رنگ مو در واقع نوعی ماده شیمیایی است که از آن برای تغییر رنگ موهای خود می توانید استفاده کنید. نخستین بار اولین محصول مناسب برای رنگ کردن مو در سال 1909 و توسط شیمیدانی فرانسوی تولید شد که از تر ...