خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها

رنگ‌ کردن مو با پوست گردو و فواید آن

رنگ‌ کردن مو با پوست گردو و فواید آن

آیا تا به حال در مورد رنگ‌ کردن موها با پوست گردو چیزی شنیده‌اید؟ شاید برای شما جالب باشد که بگوییم می توانید با استفاده از پوست گردو موهای خود را رنگ‌ کنید. برخی افراد دوست ندارند که از مواد و رنگ های شیمیایی برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنند از این رو می توان گفت که استفاده از پوست گردو یکی از ساده ترین و طبیعی ترین روش ها برای این گونه افراد است. لطفا تا پایان مقاله شیکان لند با ما همراه باشید زیرا قصد داریم در این مقاله در مورد رنگ کردن موها با استفاده از پوست گردو و خواص آن بپردازیم.

فواید و خواص استفاده از پوست گردو برای رنگ کردن موها:

 

فواید-و-خواص-استفاده-از-پوست-گردو-برای-رنگ-کردن-مو-ها

 

رنگ‌ کردن موها با پوست گردو دارای خواص فراوانی است که در این قسمت به بخشی از آن ها اشاره می کنیم، این خواص عبارت‌اند از:

  • پوست سبز گردو همه موهای شما را به صورت طبیعی رنگ‌ می کند و حتی موهای سفید شما را به خوبی می پوشاند.
  • پوست گردو علاوه بر رنگ‌ نمودن موها می تواند سبب از بین رفتن شوره پوست سر بشود.
  • اگر شما از پوست گردو برای دهان و دندان خود استفاده کنید می تواند از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید زیرا پوست گردو سبب تقویت لثه می شود و ph دهان شما را تغییر می دهد.

علت سیاه شدن مو توسط پوست گردو:

علت-سیاه-شدن-مو-توسط-پوست-گردو

پوست گردو حاوی پومبگین، ژوگلون و تانن است که وجود این عناصر سبب شده که پوست گردو خاصیت رنگ‌دهی فوق العاده ‌ای داشته باشد، خاصیت رنگ‌دهی این عناصر به این گونه است که می توان از پوست گردو برای رنگ نمودن موها، لباس ها، چوب و همچنین جوهر بهره برد. پوست گردو بسیار قوی است و به راحتی سبب  رنگ شدن اشیا و پوست و مو شده و به سادگی پاک نمی شود بنابر این توصیه می کنیم در هنگام رنگ کردن موها با پوست گردو حتما توجه داشته باشید که رنگ به دیگر جاها مانند پوست صورت شما سرایت نکند زیرا به راحتی نمی توانید این رنگ را پاک کنید.

مقادیر پوست گردو مورد نیاز برای دستیابی به رنگ های مختلف:

مقادیر-پوست-گردو-مورد-نیاز-برای-دستیابی-به-رنگ-های-مختلف

 

  • برای این که بتوانید رنگ قهوه‌ای بسیار تیره ای داشته باشید نیاز است که حدود ۴/۳ لیوان آب برای هر قاشق غذا خوری پودر پوست گردو استفاده کنید.
  • برای این که بتوانید یک‌ رنگ قهوه‌ای متوسط داشته باشید لازم است که پوست ۵ گردو را با ۱۰ لیوان آب مخلوط نمایید.
  • برای رسیدن به رنگ قهوه‌ای روشن می توانید ۲ تا ۳ عدد پوست گردو را با ۸ تا ۱۰ لیوان آب مخلوط کنید.

البته باید توجه کنید که این اندازه تقریبی است و برای این که بتوانید به رنگ‌ دلخواه خود دست پیدا کنید لازم است که حتما مقادیر را کم‌ و یا زیاد کنید.

تهیه رنگ‌ مو با استفاده از پوست گردو:

تهیه-رنگ‌-مو-با-استفاده-از-پوست-گردو

اگر شما هم قصد دارید که رنگ‌ کردن موها با پوست گردو را تجربه کنید و به جای استفاده از رنگ های شیمیایی که بیشتر به پوست سر شما آسیب می زنند از رنگ های طبیعی استفاده کنید باید مراحل تهیه رنگ مو با پوست گردو که عبارت‌اند از:

  • در ابتدا مقداری پوست گردو خشک شده را تهیه کنید، اگر از گردوهای تازه استفاده می کنید پوست آن ها را بشکنید و در معرض هوا قرار بدهید تا اکسید شوند و به رنگ قهوه ای در بیایند.
  • مقادیر مورد نیاز از آب و پوست گردو تهیه نموده و آن ها را درون ظرفی قرار داده و روی شعله بگذارید که به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد علاوه بر این می توانید پوست گردو را به مدت یک هفته در دمای اتاق قرار بدهید.
  • می توانید مقداری عصاره جوجوبا را در رنگ عصاره گردو بریزید.
  • پس از آن که رنگ مورد نظر شما درست شد آن‌ را در دمای اتاق قرار بدهید تا خنک شود.
  • مایع را از صافی رد کنید تا پوسته آن گرفته شود.
  • برای رنگ‌ کردن موها با پوست گردو لازم است که موهای خود را به خوبی شست و شو بدهید.
  • موهای خود را به مدت ۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف حاوی رنگ مو قرار داده، زمان آن بستگی به رنگ دلخواه و مورد نظر شما دارد، همچنین شما می توانید از قلمو نیز برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید.
  • سپس موهای خود را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در معرض هوای آزاد قرار بدهید تا خشک شود.
  • پس از آن که رنگ بر روی موها خشک شدند لازم است که آن ها را به آرامی و با آب سرد شست و شو بدهید و سپس خشک‌ کنید.

به این نکته توجه کنید میزان آبی که باید در جوشاندن پوست گردو ها استفاده کنید بستگی به سلیقه شما و میزان رنگی که شما میخواهید از پوست گردو داشته باشید دارد، که در قسمت قبل به این موضوع اشاره نمودیم.

در چه صورتی موهای شخص با پوست گردو رنگ‌ نمی شود؟

در-چه-صورتی-موهای-شخص-با-پوست-گردو-رنگ‌-نمی شود؟

رنگ کردن موها با پوست گردو علاوه بر مزایایی که دارد کار سختی نیست ولی در برخی موارد ممکن است که رنگ پوست گردو بر روی موهای شما تاثیری نگذارد، اما دلیل آن‌ چیست؟ این اتفاق ممکن است بر اثر عوامل مختلفی رخ بدهد، این عوامل می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اگر موهای شما حتی با حنا نیز رنگ شده باشد، رنگ‌ پوست گردو بر روی موهای شما تأثیری نخواهد گذاشت.
  • اگر شما در هنگام شست و شوی موهای خود از شامپوها و نرم کننده های حاوی سیلیکون استفاده کنید، رنگ‌ پوست گردو بر روی موهای شما تأثیر نخواهد گذاشت زیرا سیلیکون ها موهای شما را می پوشانند و نمی گذارد که رنگ پوست گردو بر روی موهای شما بچسبند.
  • اگر قسمتی دیگر از گردو بجز پوست سبز آن در پودر رنگ‌ شما باشد، رنگ مو شما اثر منفی خواهد گذاشت، بنابر این بهتر است به جای استفاده از پودرهای آماده خودتان‌ پوست گردو تهیه نموده و آن را پودر کنید تا به صورت خالص باشد.

فواید-و-خواص-استفاده-از-پوست-گردو-برای-رنگ-کردن-موها

رنگ کردن موها با پوست گردو یک کار ساده است که به شما کمک‌ می کند تا بتوانید از موهای خود مراقبت کرده و به راحتی آن ها را رنگ کنید. البته در هنگام‌ رنگ‌ کردن موهای خود باید به یکسری نکات نیز توجه نمایید، به طور مثال همان گونه که گفتیم پودر پوست گردو هر چیزی را رنگ‌ می کند پس لازم است که در هنگام رنگ کردن موها با پوست گردو این نکات را رعایت کنید:

  • حتما از دست کش استفاده کنید.
  • با استفاده از وازلین صورت، پیشانی، گردن خود را  چرب کنید تا از سیاه شدن پوست صورت خود جلوگیری کنید.
  • از ظروف استیل ضد زنگ‌ استفاده کنید.

همچنین توجه کنید رنگی که پوست گردو بر روی موهای شما ایجاد می کند به صورت لکه ای است و این رنگ دائمی نمی باشد.

شما می توانید آگهی های آرایشی را در سایت شیکان لند ببینید.


نظرات کاربران

مجله های مشابه رنگ‌ کردن مو با پوست گردو و فواید آن

راهنمای خرید برندهای لوازم آرایشی خارجی و ایرانی

چه خانم ها و چه آقایان تمایلی زیادی برای زیباتر شدن دارند ولی در این میان خانم ها بیشتر به زیبایی خود اهمیت داده و دوست دارند هنگامی که در انظار عموم ظاهر می شوند چهره ای زیبا و دلربا داشته باشند، از ...

تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را بدانیم

خانم های خوش سلیقه و باهوش می دانند که هیچ آرایشی بدون داشتن یک‌ پوست صاف و بدون نقص کامل نمی شود، برخی از محصولات آرایشی پوستی مانند: کرم پودر، کانسیلر و پرایمر را می توان به عنوان یکی از تأثیر ...

آرایش و پیرایش چیست؟ تاریخچه آرایش و پیرایش

در معنی لغوی، آرایش همانطور که از نامش پیداست به معنای زیباتر شدن کسی و یا شیء ای گفته می شود. برای اجرای فرآیند آرایش به لوازمی مخصوص نیاز داریم. در سال های دور استفاده از لوازمی مانند سرخاب و سفیدآب ...

رنگ مو چیست؟ و انواع رنگ مو

 رنگ مو در واقع نوعی ماده شیمیایی است که از آن برای تغییر رنگ موهای خود می توانید استفاده کنید. نخستین بار اولین محصول مناسب برای رنگ کردن مو در سال 1909 و توسط شیمیدانی فرانسوی تولید شد که از تر ...

اصول و فوت و فن های رنگ کردن مو

بسیاری از افراد زمانی که از ظاهر خود خسته می شوند، سعی می کنند تا با ایجاد تغییراتی هر چند کوچک، تفاوتی را در ظاهر و چهره خود به وجود بیاورند. این تغییرات برای بعضی از افراد شامل عمل کردن اجزای صورت و ...