خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها

تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را بدانیم

تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را بدانیم

خانم های خوش سلیقه و باهوش می دانند که هیچ آرایشی بدون داشتن یک‌ پوست صاف و بدون نقص کامل نمی شود، برخی از محصولات آرایشی پوستی مانند: کرم پودر، کانسیلر و پرایمر را می توان به عنوان یکی از تأثیر گذارترین لوازم زیر سازی آرایشی به حساب آورد که تا کنون تولید شده و در انواع مختلفی روانه بازار لوازم آرایشی و بهداشتی گردیده‌اند. اما برخی افراد هستند که تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم‌ پودر را نمی دانند و در هنگام خرید آن ها دچار مشکل و سردرگمی می شوند، از این رو قصد داریم در این مقاله به کاربرد هر یک از سه لوازم آرایشی پوستی پرداخته و تفاوت‌هایی که میان آن ها است را بیان کنیم.

شما می توانید آگهی های خدمات آرایشی را در سایت شیکان لند ببینید.

معرفی پرایمر و کاربرد آن:

 

معرفی-پرایمر-و-کاربرد-آن

از پرایمر برای کنترل چربی و بستن منافذ باز صورت کمک گرفته می شود که به صورت کرم، ژل و پودر تولید شده و در بازار عرضه شده است. از آن جایی که این محصول بر پایه آب و سیلیکون است اثر نرم کنندگی فوق‌العاده‌ای را بر روی پوست می‌ گذارد. شما از پرایمر می توانید برای پوشاندن چین و چروک صورت، منافذ باز پوست، جای زخم، جوش های سر سیاه و قرمز استفاده کنید، پرایمر به شما کمک می کند تا پوستی صاف برای آرایش کردن داشته باشید.

بنابر این می توان گفت که اگر قبل از آرایش کردن از پرایمر برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید، دوام میکاپ شما بالا خواهد رفت و جلوه زیباتری را به خود خواهد گرفت.

حتی در مواقعی که شما قصد آرایش کردن ندارید می توانید از پرایمر برای شفافیت، صافی و نرمی بیشتر پوست خود کمک بگیرید. به این نکته مهم‌ نیز توجه کنید که استفاده از پرایمر اولین مرحله در آرایش محسوب می شود و شما باید قبل استفاده از کرم پودر و کانسیلر از آن استفاده کنید تا پوست آماده آرایش شود، این نکته را می توان به عنوان یکی از تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر به حساب آورد.

معرفی کرم پودر و کاربرد آن:

 

معرفی-کرم-پودر-و-کاربرد-آن

در میان انواع لوازم آرایشی کرم پودر بیشترین میزان پوشانندگی را بر روی سطح پوست دارد به این صورت که اگر نوع مناسب آن را انتخاب کرده و به صورت اصولی از آن استفاده نمایید می توانید زیبایی خود را دوچندان کنید. یکی دیگر از انواع تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر در میزان پوشانندگی آن ها است به این صورت که از پرایمرها برای ماندگاری و حفظ رطوبت بهره گرفته می شود ولی از کرم پودرها برای پوشاندن پوست در آرایش کمک گرفته می شود.

کرم پودر ها دارای تراکم‌ رنگی بالا و متنوعی هستند که هدف اصلی از تولید این محصولات صاف و لطیف کردن پوست صورت در عین حال پوشاندن انواع نقص و تغییر موقتی رنگ طبیعی پوست صورت است. امروزه طیف رنگی مختلفی از کرم پودرها تولید می شود که به شما این امکان را می دهد تا متناسب با تناژ رنگی پوست خود یکی از انواع کرم پودرها را انتخاب نمایید.

علاوه بر این شما می توانید با تناژ رنگی متفاوت، رنگ پوست خود را از پیشانی تا چانه، گردن و حتی شانه های خود به صورت موقت تغییر بدهید.

میزان تراکم رنگدانه کرم پودر در ۴ پوشش مختلف ارائه می شود که عبارت اند از:

 

میزان-تراکم-رنگدانه-کرم-پودر-در-4-پوشش-مختلف-ارائه-می شود-که-عبارت-اند-از

 

  • شفاف

کرم پودرهای شفاف پوشش دهی بسیار کم با تراکم رنگدانه کم دارند.

  • سبک ملایم

این نوع کرم پودرها برای استفاده روزمره مناسب نیستند و مشکلات پوستی و جوش ها را کاملا پوشش نمی دهند.

  • متوسط

این نوع کرم پودرها دارای رنگدانه کافی به منظور پوشش انواع بریدگی ها و لکه ها هستند.

  • کامل

این نوع کرم پودرها نسبت رنگدانه ای که دارند برای پوشاندن جای زخم کافی هستند در نتیجه استفاده از آن ها پوستی صاف و بدون علائم جوش و لک و ... را به ارمغان‌ می آورد.

معرفی کانسیلر و انواع آن:

 

معرفی-کانسیلر-و-انواع-آن

 

کانسیلر نوعی کرم پودر با غلظت بسیار بالا است که از آن برای پوشاندن سیاهی دور چشم‌، قرمزی و جای جوش و لک استفاده می شود، کانسیلر دارای رنگ های مختلفی است که به آن‌ اصلاح کننده رنگی نیز گفته می شود و هر رنگ کاربرد مخصوص خود را دارد.

کاربردی که رنگ های مختلف کانسیلر دارند عبارتند از:

 

کاربردی-که-رنگ-های-مختلف-کانسیلر-دارند-عبارتند-از

کانسیلر زرد:

برای پوشاندن لکه های اطراف چشم

کانسیلر نارجی:

برای پوشاندن تیرگی های دور چشم و مخصوص افرادی است که دارای پوست سبزه هستند.

کانسیلر سبز:

برای خنثی کردن لکه های قرمز روی پوست

 کانسیلر بنفش:

 پوشاندن لکه های روی پوست برای افرادی که پوست صورتشان مایل به زرد است.

برخی تصور می کنند کانسیلر و کرم پودر یکی هستند ولی این گونه نیست بلکه کانسیلر از کرم پودر ضخیم تر است و لکه هایی که کرم پور نمی تواند آن ها را بپوشاند کانسیلر آن ها را به خوبی پوشش می دهد. در هنگام خرید کانسیلر سعی کنید که رنگ آن را مطابق پوست خود انتخاب نمایید به شما توصیه می کنیم از کانسیلرهایی با تناژ رنگی صورتی، قرمز، هلویی، سفید، زرد و مسی استفاده نکنید زیرا این کانسیلرها ظاهر شما را غیر طبیعی جلوه خواهند داد. همچنین برای پوشاندن تیرگی های دور چشم خود از کانسیلر هایی استفاده کنید که یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست شما هستند.

به طور حتم با خواندن ویژگی هر یک از این لوازم آرایشی تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را متوجه شدید ولی در ادامه قصد داریم به صورت یک جمع بندی این تفاوت را برای شما بیان کنیم.

تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر:

 

تفاوت-بین-پرایمر-کانسیلر-و-کرم-پودر

در حقیقت تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر آنقدرها هم‌ زیاد نیست و هر کدام در انواع مختلف و برای اهداف گوناگونی تولید شده اند که در هنگام مقایسه و بررسی کردن کرم پودر، پرایمر و کانسیلر باید به موارد زیر توجه کنید.

در فرایند روتین آرایش استفاده از پرایمر اولین مرحله آرایش است و به دنبال آن کرم پودر و در انتها استفاده از کانسیلر برای تکمیل آرایش است این یکی از انواع تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر است.

از دیگر تفاوت های که پرایمر با کانسیلر و کرم پودر ها دارد این است که پرایمرها معمولا بی رنگ هستند که وظیفه آن ها مرطوب نگهداشتن و جلوگیری از تعرق و چرب شدن پوست است که  در نهایت از به هم ریختگی آرایش جلوگیری می کنند، این در صورتی است که از کرم پودرها و کانسیلرها برای روشن تر کردن و صاف کردن پوست بهره گرفته می شود.

 یکی دیگر از تفاوت هایی که بین کرم‌ پودر و کانسیلر وجود دارد این موضوع است که کرم پودرها پوست صورت را صاف نموده و برای پوشاندن لک ها استفاده می شوند این در حالی است که کانسیلرها به عنوان آخرین گزینه برای پوشاندن لک ها و جوش های صورت هستند.

و آخرین تفاوتی که می توان بین کانسیلر و کرم پودر بیان کرد این موضوع است که کرم پودر و پرایمر براق نیستند و حتی بیشتر آن ها خاصیت مات کنندگی دارند اما بیشتر کانسیلرها درخشش ملایمی به صورت اشخاص می دهند.

امید است که توانسته باشیم تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را به صورت واضح و خلاصه برای شما بیان کنیم تا در هنگام خرید دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

منتظر نظرات ارزشمند شما درباره مقاله های سایت شیکان لند هستیم.


نظرات کاربران

مجله های مشابه تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را بدانیم

راهنمای خرید برندهای لوازم آرایشی خارجی و ایرانی

چه خانم ها و چه آقایان تمایلی زیادی برای زیباتر شدن دارند ولی در این میان خانم ها بیشتر به زیبایی خود اهمیت داده و دوست دارند هنگامی که در انظار عموم ظاهر می شوند چهره ای زیبا و دلربا داشته باشند، از ...

رنگ‌ کردن مو با پوست گردو و فواید آن

آیا تا به حال در مورد رنگ‌ کردن موها با پوست گردو چیزی شنیده‌اید؟ شاید برای شما جالب باشد که بگوییم می توانید با استفاده از پوست گردو موهای خود را رنگ‌ کنید. برخی افراد دوست ندارند که ا ...

آرایش و پیرایش چیست؟ تاریخچه آرایش و پیرایش

در معنی لغوی، آرایش همانطور که از نامش پیداست به معنای زیباتر شدن کسی و یا شیء ای گفته می شود. برای اجرای فرآیند آرایش به لوازمی مخصوص نیاز داریم. در سال های دور استفاده از لوازمی مانند سرخاب و سفیدآب ...

رنگ مو چیست؟ و انواع رنگ مو

 رنگ مو در واقع نوعی ماده شیمیایی است که از آن برای تغییر رنگ موهای خود می توانید استفاده کنید. نخستین بار اولین محصول مناسب برای رنگ کردن مو در سال 1909 و توسط شیمیدانی فرانسوی تولید شد که از تر ...

اصول و فوت و فن های رنگ کردن مو

بسیاری از افراد زمانی که از ظاهر خود خسته می شوند، سعی می کنند تا با ایجاد تغییراتی هر چند کوچک، تفاوتی را در ظاهر و چهره خود به وجود بیاورند. این تغییرات برای بعضی از افراد شامل عمل کردن اجزای صورت و ...