خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها

اصول و فوت و فن های رنگ کردن مو

بسیاری از افراد زمانی که از ظاهر خود خسته می شوند، سعی می کنند تا با ایجاد تغییراتی هر چند کوچک، تفاوتی را در ظاهر و چهره خود به وجود بیاورند. این تغییرات برای بعضی از افراد شامل عمل کردن اجزای صورت و بدن و برای دیگر افراد حتی تغییر ساده رنگ مو می تواند روحیه آن ها را به کلی عوض کند. تغییر رنگ مو بیشتر در بین خانم ها رواج دارد تا آقایون. براساس یک نظرسنجی که در بین خانم ها انجام شده است لازم است بدانید که 82 درصد از خانم های خانه دار موهای خود را رنگ می کنند. اما همه آن ها از یک رنگ و یا یک شیوه برای رنگ کردن موی خود استفاده نمی کنند؛ چرا که امروزه، تکنیک ها و روش های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود، بهترین انتخاب را از میان این تکنیک ها داشته باشید تا نتیجه ای رضایت بخش را به شما بدهد. انواع مدل های رنگ کردن مو مانند بالیاژ، رنگ موی قهوه ای، بلوند، شرابی و یا رنگ های دیگر را می توانید انتخاب کنید. رنگ کردن مو را می توان به آرایشگر های ماهر سپرد اما این بدان معنی نیست که خودتان در خانه نمی توانید این کار را انجام دهید. با داشتن ابزار و وسایل مخصوص به راحتی می توانید از پس رنگ کردن موی خود در خانه هم برآیید البته برای این کار حضور یک نفر که کمک کننده باشد بسیار بهتر است. رنگ کردن مو همانند بسیاری از مهارت های دیگر دارای اصول و فوت و فن مخصوص به خود است که در این مقاله از سایت شیکان لند، شما را با اصول و فوت و فن های رنگ کردن مو آشنا خواهیم کرد.

وسایلی که برای رنگ کردن مو در خانه به آن نیاز دارید، شامل چه چیزهایی است؟

وسایلی-که-برای-رنگ-کردن-مو-در-خانه-به-آن-نیاز-دارید،-شامل-چه-چیزهایی-است؟

برای اینکه با خیالی آسوده کار خود را آغاز کنید حتما قبل از شروع، وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.

  • رنگ مناسب برای مو
  • براش رنگ
  • پاک کننده های آرایشی
  • دستکش لاتکس

رنگ کردن مو در خانه به چه صورت است؟

رنگ-کردن-مو-در-خانه-به-چه-صورت-است؟

شما برای اینکه بتوانید رنگ های بسیار روشن را روی موی خود اجرا کنید؛ مثلا موهای مشکی خود را بلوند کنید. برای این کار بهتر است به آرایشگاه و آرایشگری ماهر مراجعه کنید چرا که اشتباهی کوچک در این کار موجب می شود تا از نتیجه رضایت لازم را نداشته باشید و چون برای روشن ساختن مو باید از مواد دکلره استفاده شود، اگر بدون داشتن مهارت کافی از این مواد استفاده کنید و رنگ موی دلخواه خود را دریافت نکنید تا مدت زمانی بهتر است دوباره به فکر تغییر رنگ نباشید؛ چرا که دکلره کردن موجب آسیب در مو می شود و باید مدت زمانی را به مو استراحت دهید تا خود را بازسازی کند.  همچنین باید دقت کنید که بین رنگی که بر روی جعبه رنگ مو قرار دارد با رنگ واقعی روی موی شما، حدود 1 تا 2 درجه تفاوت وجود دارد. اگر به تازگی مواد تقویتی روی موی خود استفاده کرده اید، بهتر است از رنگ زدن موی خود صرف نظر کنید؛ چرا که این 2 ماده باهم سازگاری ندارند و به موهای شما، آسیب وارد خواهد شد.

فوت و فن های اجرای رنگ مو

فوت-و-فن-های-اجرای-رنگ-مو

همیشه 2 جعبه از رنگ موی دلخواه خود را خریداری کنید.

این بدین دلیل است که شما مطمئن باشید که در حین انجام کار با کمبود رنگ مواجه نمی شوید. بسته به بلند بودن مو، حجم مو و ضخامت تارهای مو، رنگ بکار رفته می تواند کمتر یا بیشتر باشد. این از جمله فوت و فن اجرای رنگ مو است.

محافظت از پوست برای جلوگیری از رنگی شدن آن

هیچ حسی بدتر از این نیست که پس از پایان کار متوجه شوید که پیشانی شما رنگی شده است. برای پیشگیری از این عمل، می توانید از وازلین یا مرطوب کننده قبل از شروع کار استفاده کنید. اگر هم به صورت اتفاقی این موضوع اتفاق افتاد بهتر است همان لحظات اول با استفاده از پاک کننده های صورت، رنگ را پاک کنید چرا که هرچه بیشتر رنگ بر روی پوست بماند، پاک کردن آن سخت تر خواهد شد.

رنگ های مختلف را باهم ترکیب نکنید.

بهتر است همیشه یک رنگ را انتخاب کنید و تا آخر همان را اجرا کنید. ترکیب رنگ ها بدون داشتن دانش کافی، موجب می شود تا رنگ یکدستی نداشته باشید. هیچ یک از شرکت های سازنده رنگ، این کار را توصیه نمی کنند.

قبل از اجرای کامل روی مو، اول رنگ را تست کنید.

قبل-از-اجرای-کامل-روی-مو-،-اول-رنگ--را-تست-کنید.

برای اینکه از نتیجه کار پشیمان نشوید، بهتر است قبل از انجام کار، رنگ را روی موی کوتاه خود تست کنید و نتیجه را ببینید تا به صورت ناگهانی با موی نارنجی مواجه نشوید!

تمیز ماندن لباس و زمین

در هنگام رنگ کردن بهتر است از لباس های قدیمی خود استفاده کنید تا به طور اتفاقی رنگ روی آن نریزد. همچنین بر روی زمین پارچه ای پهن کرده تا آن را تمیز نگه دارید.

حتماً دستکش اضافی داشته باشید

در هنگام رنگ آمیزی حتماً از دستکش استفاده کنید؛ زیرا ممکن است پوست برخی از افراد نسبت به مواد شیمیایی رنگ مو حساس باشد. برای مرحله شستشوی سر هم حتماً دستکش داشته باشید.

برای مخلوط رنگ، از کاسه های مخصوص استفاده کنید.

هیچ گاه به طور ناگهانی تمام رنگ را روی سر خود خالی نکنید و سپس آن را پخش کنید؛ چرا که ممکن است رنگ به طور یکدست پخش نشود. رنگ را در کاسه ریخته و با براش رنگ، آن را به طوری یکنواخت بر روی موی خود پخش کنید.

لوازم مخصوص را در کنار دست خود قرار دهید

قبل از شروع کار حتماً مطمئن شوید که وسایل شما کامل است. اگر در حین انجام کار به دنبال وسایل خود باشید؛ ممکن است زمانی طولانی رنگ روی موی شما مانده و به ریشه و ساقه مو آسیب جدی وارد کند.

قبل از شروع کار، دستورالعمل روی جعبه را مطالعه کنید

  • رنگ آمیزی مو را از بالای سر شروع کنید.

ریشه ها به مدت زمان بیشتری برای رنگ گرفتن نیاز دارند، پس ابتدا رنگ را بر روی ریشه قرار دهید سپس بعد از آن رنگ را تا روی ساقه های مو پخش کنید.

  • از 2 آینه همزمان استفاده کنید تا پشت سر خود را کامل ببینید.

این کار را برای این انجام دهید تا مطمئن شوید جایی در پشت سر شما بدون رنگ باقی نمی ماند.

  • هایلایت مو را توسط یک مسواک انجام دهید.

اگر موی خود را با 2 درجه روشن تر از رنگ اصلی، توسط مسواک هایلایت بزنید، نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد.

  • از کلاه رنگ پس از اتمام کار استفاده کنید.

زمانی که به طور کامل کارتان تمام شد، کلاهی یکبار مصرف را روی موهای خود قرار داده تا رنگ چکه نکند. این عمل باعث می شود تا مو زودتر رنگ بگیرد. پس از 45 دقیقه موی خود را با آب بشویید.

  • پس از رنگ کردن، موی خود را بلافاصله با شامپو نشویید.

آب ساده می تواند مولکول های رنگی را از روی مو بردارد. اما شامپو در همان زمان می تواند رنگ مو را کم کند. پس یک روز در میان موی خود را با شامپو بشویید.

  • پس از رنگ کردن، از محصولات تقویتی مو استفاده کنید.

برای اینکه لطافت موی خود را حفظ کنید؛ بهتر است از شامپو و نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این کار عمر رنگ مو را بیشتر می کند و ظاهری درخشان تر برای موی شما فراهم می آورد.

  • از محو شدن رنگ مو در اثر زمان جلوگیری کنید.

برای این امر، از نور مستقیم خورشید دور بمانید و تماسی با آبی که کلر دارد نداشته باشید.

شروع رنگ کردن مو با رعایت نکات لازم

شروع-رنگ-کردن-مو-با-رعایت-نکات-لازم

حتماً طبق دستورالعملی که روی جعبه رنگ مو درج شده است مراحل را پیش ببرید. و به اندازه هایی که مشخص شده است رنگ مو و اکسیدان را باهم ترکیب کنید. معمولاً درصدی که از اکسیدان ها استفاده می شود 1+1 است؛ مگر خلاف آن روی جعبه درج شده باشد. اگر برای اولین بار می خواهید موهای خود را رنگ کنید باید دقت کنید که روی تمامی تارهای مو رنگ کافی وجود داشته باشد، چرا که اگر موهای شما مشکی باشد و چند تار بدون رنگ باقی بمانند بسیار به چشم می آید. در ابتدا قسمت های انتهایی مو را رنگ زده و سپس رنگ را به ریشه مو نزدیک کنید. اگر موهای نازکی دارید 30 دقیقه و اگر موهای ضخیم تری دارید 40 دقیقه صبر کنید و پس از آن شستشو را انجام دهید.

اگر چهره طبیعی خود را دوست دارید و نمی خواهید تغییر چندانی کنید؛ از رنگ هایی که به دکلره نیاز دارند، دوری کنید. دکلره علاوه بر اینکه به موی شما آسیب وارد می کند و باعث سوختن ریشه مو می شود، رنگ مو را بسیار مصنوعی جلوه می دهد.

برای اینکه بتوانید به طور یکدست رنگ را بر روی موی خود پخش کنید، موهای خود را به 12 بخش تقسیم کرده و هر قسمت را جداگانه رنگ بزنید. می توانید با گیره های کوچکی، بقیه مو را در وسط سر خود جمع کنید.

اگر برای اولین بار است که مویتان را رنگ می زنید، رنگ بر روی ریشه ها را در آخر بگذارید. پس از اینکه هر دسته مو را به طور جداگانه رنگ زدید، با فویل یا نایلون آن را بپوشانید. توجه داشته باشید که برای تمامی رنگ ها، چه تیره و چه روشن، باید از پشت سر کار را آغاز کنید تا به تدریج به جلوی سر برسید. ریشه مو را قبل از رنگ گذاری با آب مرطوب کرده تا عمل هیدراتاسیون به درستی صورت گیرد. با شانه ای رنگ را به طور کامل روی ریشه مو پخش کنید.

مرحله آخر، شستشوی مو است. با آب به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. به شرطی که مطمئن شوید تمام مواد رنگی را از روی موهای خود شسته اید. پس از شستشو، نرم کننده و تونر استفاده کنید تا مویتان خشک نشود. با سشوار هم می توانید آن را خوش حالت کرده و رنگ مو را با دقت بیشتری ببینید.

برای اینکه طول عمر رنگ مو بر روی موی شما بیشتر باشد باید نکاتی را در شستشو رعایت کنید. حداقل تا 48 ساعت پس از رنگ زدن مو، از هیچ نوع شامپویی برای شستشوی سر خود استفاده نکنید؛ زیرا مواد شیمیایی شامپو می تواند موجب پاک شدن مولکول های رنگ مورد استفاده شود. این کار کمک می کند تا رنگ، مدت زمان کافی برای نفوذ در ساقه مو داشته باشد.

اگر جزء افرادی هستید که زمان کافی برای اجرای رنگ مو در خانه یا آرایشگاه ندارید. توصیه می شود از انواع مختلف هایلایت ها استفاده کنید. این هایلایت ها سفیدی مو را می پوشانند و رنگی ایده آل برای کسانی است که هر چند ماه یکبار دوست دارند رنگ جدیدی را تجربه کنند، بدون اینکه آسیب جدی به موی خود وارد کنند.

رنگ موی متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید

رنگ-موی-متناسب-با-رنگ-پوست-خود-انتخاب-کنید

  • افراد با پوست تیره: این افراد بهتر است رنگ هایی مانند مسی، فندقی، آجری، و شرابی را انتخاب کنند.
  • افراد با پوست های برنزه و گندمگون: این افراد بهتر است رنگ هایی مانند کرم نخودی، قهوه ای، عسلی و فندقی، شیری، مسی و گلبهی را انتخاب کنند.
  • افراد با پوست های صورتی و سرخ: این افراد بهتر است رنگ هایی مانند قهوه ای تیره، زیتونی تیره و کرم را انتخاب کنند.
  • افرادی که چشم های آبی دارند: این افراد می توانند رنگ های آبی تیره، آبی خاکستری، قهوه ای و مشکی را برای موهای خود در نظر بگیرند و هارمونی بسیار جذابی را بین مو و چشمان خود به وجود آورند.
  • افرادی که چشم های کهربایی دارند: این افراد با انتخاب رنگ هایی مانند مسی و قهوه ای سوخته، طلایی و فندقی می توانند جذابیت چهره خود را چندین برابر کنند.

اشتباهاتی که ممکن در رنگ موی خود مرتکب شوید

  • همیشه رنگ های تیره انتخاب می کنید، تیره بودن رنگ قدرت عیب یابی را کاهش می دهد.
  • موهایتان را به درستی دسته بندی نمی کنید و همین امر موجب غیر یکدستی رنگ می شود.
  • رنگ را بیش از حد روی موی خود نگه می دارید، زمان لازم و کافی 30 الی 45 دقیقه است و بیشتر از آن به مو آسیب وارد می کند.
  • از حنا برای رنگ کردن موی خود استفاده می کنید، پاک شدن حنا به راحتی نیست و مشکلات زیادی برای دوباره رنگ گذاشتن در نوبت بعدی به وجود می آورد.
  • رنگی طبیعی را برای موی خود می پسندید اما در انتهای کار با رنگ موی نارنجی مواجه می شوید. این به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل دقیق رنگ و یا ترکیبات نادرست با اکسیدان می باشد.

منتظر نظرات ارزشمند شما درباره مقالات سایت شیکان لند هستیم.


نظرات کاربران

مجله های مشابه اصول و فوت و فن های رنگ کردن مو

راهنمای خرید برندهای لوازم آرایشی خارجی و ایرانی

چه خانم ها و چه آقایان تمایلی زیادی برای زیباتر شدن دارند ولی در این میان خانم ها بیشتر به زیبایی خود اهمیت داده و دوست دارند هنگامی که در انظار عموم ظاهر می شوند چهره ای زیبا و دلربا داشته باشند، از ...

تفاوت بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را بدانیم

خانم های خوش سلیقه و باهوش می دانند که هیچ آرایشی بدون داشتن یک‌ پوست صاف و بدون نقص کامل نمی شود، برخی از محصولات آرایشی پوستی مانند: کرم پودر، کانسیلر و پرایمر را می توان به عنوان یکی از تأثیر ...

رنگ‌ کردن مو با پوست گردو و فواید آن

آیا تا به حال در مورد رنگ‌ کردن موها با پوست گردو چیزی شنیده‌اید؟ شاید برای شما جالب باشد که بگوییم می توانید با استفاده از پوست گردو موهای خود را رنگ‌ کنید. برخی افراد دوست ندارند که ا ...

آرایش و پیرایش چیست؟ تاریخچه آرایش و پیرایش

در معنی لغوی، آرایش همانطور که از نامش پیداست به معنای زیباتر شدن کسی و یا شیء ای گفته می شود. برای اجرای فرآیند آرایش به لوازمی مخصوص نیاز داریم. در سال های دور استفاده از لوازمی مانند سرخاب و سفیدآب ...

رنگ مو چیست؟ و انواع رنگ مو

 رنگ مو در واقع نوعی ماده شیمیایی است که از آن برای تغییر رنگ موهای خود می توانید استفاده کنید. نخستین بار اولین محصول مناسب برای رنگ کردن مو در سال 1909 و توسط شیمیدانی فرانسوی تولید شد که از تر ...